PLAY

Kobani

Stichting ADAR > Cinema Kobani

Cinema Kobani

Cinema Kobani biedt een veilige omgeving voor culturele inclusie

Nadat de mensen van Kobani in 2015 IS hadden verjaagd, zijn ze hard aan het werk gegaan om hun verwoeste stad weer op te bouwen. Bijna de hele stad lag plat. Nu zijn er weer wegen, gaan kinderen naar school, is er een ziekenhuis en zijn er veel winkels en andere kleine bedrijfjes geopend. Bovenal wordt er gewerkt aan het opbouwen van democratische structuren waarbinnen voor alle identiteiten en etniciteiten plaats is. Kobani is het strijdtoneel geweest voor vele films en documentaires, onder meer van Reber Dosky, directeur van Stichting Adar. Nu is het de hoogste tijd dat Kobani zelf de film scène bepaalt. Met het bouwen van een bioscoop en filmacademie in het hart van Kobani wil Stichting Adar de bewoners van Kobani zelf hun geschiedenis en toekomst laten verbeelden. Legt u ook een steen voor de bouw van Cinema Kobani?