Stichting ADAR > Cinema Kobani > Reisverslagen

Reisverslagen

AUGUSTUS 2023

Hier bouwt Stichting Adar Cinema Kobani

Directeur Reber Dosky van Stichting Adar is naar Kobani gereisd om bouwzeilen te laten plaatsen op de plek waar Cinema Kobani wordt gebouwd. De borden, in het Engels en Koerdisch, werden met enthousiasme ontvangen. Ook zijn de afspraken over het gratis beschikbaar stellen van de grond door de gemeente Kobani vastgelegd. Lees hier het artikel van Omroep Human over Cinema Kobani en de reis van Reber Dosky.

APRIL 2018

In april 2018 zijn de directeur van Stichting Adar Reber Dosky en architect Kees de Wit naar Kobani geweest voor een eerste veldmissie in het project Cinema Kobani. Doel was om samen met de Koerdische autoriteiten en de lokale bevolking de eerste plannen te bespreken en om inspiratie op te doen voor het ontwerp van Cinema Kobani. Kees de Wit doet verslag van deze veldmissie.